سایت آذری AZ مرکز آموزشی و درمانی چشم نیکوکاری                                        !!! نحوه دریافت نوبت تلفنی از بیمارستان نیکوکاری تبریز !!!

تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
کد 17

پذیرش و اطلاع رسانی به مراجعین

- اطلاع رسانی چگونگی پذیرش در بیمارستان(اورژانس - درمانگاه تخصص – درمانگاه فوق تخصصی ) - لیست خدمات قابل ارائه در بیمارستان.

روابط عمومي بیمارستان نیکو کاری : شايد شما هم جزء كساني باشيد كه درموردگرفتن نوبت از بيمارستان فوق تخصصي چشم‌پزشكي نیکو کاری سؤال دارند. مطلب زير به برخي از سؤالات شما پاسخ داده و در مورد نحوه گرفتن نوبت درمانگاه از اين مركز شمارا راهنمايي مي‌كند.

چگونه می‌توان از بیمارستان نیکوکاری نوبت درمانگاه گرفت؟

برای دریافت نوبت پذیرش در بیمارستان نیکو کاری می‌توان به صورت حضوری اقدام کرد. ظرفیت پذیرش درمانگاه‌های عمومی بیمارستان نیکو کاری روزانه180بیمار است .40% پذیرش درمانگاه از قبل پیش فروش می شود و درصدی از آن شامل بیمارانی است که نیاز به پیگیری در زمان معین دارند مراجعین نیز می توانند یک روز قبل قبض  ویزیت رزرو نمایند و 60% پذیرش درتاریخ روز ویزیت انجام می گیرد.

دریافت نوبت تلفنی از بیمارستان نیکو کاری ممکن نیست و   در آینده فروش اینترنتی شماره درمانگاه راه اندازی خواهد شد.

پذیرش بیماران اورژانس در بیمارستان نیکو کاری چگونه است؟

صدمات و مشکلات چشمی که  بصورت ناگهانی  به وجود آیند توسط اورژانس پذیرش  می شوند.
این مشکلات شامل  درد چشم، کاهش دید ناگهانی، تروماهای چشمی ( ضربات واره به چشم ) ، سوختگی های شیمیایی و حرارتی چشم ،  قرمزی ،  سوزش و خارش ناگهانی چشم می باشد.

در حال حاضر به طور میانگین روزانه تعداد 130 بیمار در اورژانس پذیرش می شوند.

منظور از درمانگاه عمومی در بیمارستان نیکوکاری چیست؟

در این درمانگاه‌ها معاینات پایه و کامل از بیماران به‌عمل‌آمده و در صورت نیاز به درمان‌های تخصصی به درمانگاه‌های فوق تخصصی بیمارستان ارجاع می‌شوند.
برخی از مشکلات چشمی، مثل انحراف چشم، کدورت قرنیه، قوز قرنیه، مشکلات شبکیه یا گلوکوم. این دسته از بیماران ابتدا در درمانگاه‌های عمومی معاینه و پس از تشخیص بیماری در صورت نیاز برای ادامه درمان به درمانگاه فوق تخصصی ارجاع می‌گردند.

در درمانگاه‌های عمومی بیمار توسط دستیاران چشم‌پزشکی و با نظارت اساتید بیمارستان معاینه می‌شوند.

ظرفیت درمانگاه عمومی بیمارستان نیکوکاری چند نفر است؟

بر اساس طرح تحول نظام سلامت و دستورالعمل وزارت بهداشت، هر پزشک می‌تواند تعداد مشخصی بیمار را در یک روز ویزیت کند. ظرفیت درمانگاه عمومی بیمارستان نیکوکاری بر همین اساس محاسبه و ۱80 نفر در روز تعیین‌شده است که ۱۰۰ نفر در شیفت صبح و 80نفر در شیفت عصر نوبت داده می‌شود؛ ( روز های دوشنبه 120 نفر و پنج شنبه ها 80  نفر ویزیت می شوند.) و تعداد40-45 نفر در درمانگاه های بینایی سنجی و تعداد 10 الی 15 نفر در هر درمانگاه بعنوان کنترل بعد از عمل (fu ) در درمانگاه های عمومی پذیرفته می شوند .
خدمات درمانگاه عمومی در نوبت صبح و بعدازظهر تفاوتی باهم ندارد.

درمانگاه‌های فوق تخصصی چه بیمارانی را پذیرش می‌کنند؟

بیمارانی که در درمانگاه عمومی بیمارستان نیکوکاری معاینه و بیماری آن‌ها تشخیص داده‌شده است بر اساس نوع تشخیص برای ادامه درمان یا عمل جراحی به یکی از درمانگاه‌های فوق تخصصی بیمارستان ارجاع می‌شوند و بایستی از پذیرش آن درمانگاه نوبت دریافت کنند.

همچنین بیمارانی که تحت عمل جراحی قرارگرفته‌اند برای معاینات پیگیری پس از جراحی باید به پذیرش همان درمانگاه فوق تخصصی مراجعه و نوبت مراجعه پیگیری دریافت کنند.

بیماران جراحی‌شده تا اعلام کفایت درمان از طرف درمانگاه فوق تخصصی، در صورت مراجعه توسط پذیرش درمانگاه فوق تخصصی مربوطه پذیرش‌شده و پس از آن در صورت نیاز  بایستی به درمانگاه عمومی مراجعه نمایند.

 مراجعین پزشکی قانونی چه مراحلی را باید طی کنند؟

بیمارانی که دارای صدمات چشمی ناشی از ضرب‌وجرح یا تصادفات و حوادث هستند و از پزشکی قانونی به بیمارستان نیکوکاری ارجاع می‌شوند، ، ابتدا  اگر نیاز به درمان و ویزیت اورژانسی دارند در اورژانس پذیرش و پرونده اولیه برایشان تشکیل می‌شود و اقدامات اورژانسی انجام می شوند ولی در واحد اورژانس معمولاً پاسخ کتبی برای پزشکی قانونی نوشته نمی شود .
مصدومین و مراجعین محترم با در دست داشتن برگه پزشکی قانونی و حضور فرد مصدوم به درمانگاه عمومی باید مراجعه نمایند.
بیمار بایستی هنگام مراجعه به پزشک معتمد برگه ارجاع پزشکی قانونی را همراه داشته باشد.
 

بیمارستان نیکوکاری با کدام بیمه‌ها طرف قرارداداست؟

بیمارستان نیکوکاری با بیمه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی: نیروهای مسلح، کارمندان دولت، ایرانیان، بیمه سلامت، سایر اقشار، بیمه روستایی (در صورت داشتن اعتبار و مهر خانه بهداشت در برگه دفترچه) و شهرداری  و بانک ها و تراکتور سازی و شرکت نفت قرارداد دارد.

نحوه استفاده از بیمه تکمیلی در بیمارستان نیکوکاری چگونه است؟

بیماران بستری جهت استفاده از بیمه‌های تکمیلی، پس از ترخیص صورتحساب را از واحد ترخیص دریافت و پس از تأیید واحد درآمد و ممهور نمودن صورت‌حساب می‌توانند جهت دریافت هزینه با مدارک لازم به بیمه تکمیلی مراجعه نمایند.

زمان انتظار پذیرش درمانگاه‌های بیمارستان نیکو کاری چه مدت است؟

برای گرفتن اولین خدمت در بیمارستان نیکو کاری لیست انتظار وجود ندارد و بیماران به‌روز پذیرش می‌شوند ولی برای معاینات پیگیری بیمار باید در لیست انتظار قرار گیرد وبر اساس برنامه پزشک معالج نوبت داده می‌شود. چون معاینات پیگیری را باید پزشک مربوطه انجام دهد  و بیمار در دوره پیگیری نمی تواند توسط   پزشک دیگری معاینه شود.

درصورتی‌که پزشک معالج به هر دلیلی در بیمارستان حضور نداشته باشد بیمار توسط مسئول درمانگاه به پزشکی دیگری که در همان رده است ارجاع داده خواهد شد.

برای پذیرش در بیمارستان نیکو کاری چه شرایط و مدارکی لازم است؟

1.     دفترچه بیمه دارای اعتبار و با برگه کافی

2.     درصورتی‌که بیمار قبلاً به بیمارستان نیکو کاری مراجعه کرده است کارت پذیرش را همراه داشته باشد.

3.     درصورتی‌که بیمار ارجاع شده است برگه ارجاع با مهر پزشک یا مرکز ارجاع دهنده

4.     شماره ملی

5.     پرونده بیماران بستری در بیمارستان نگهداری می‌شود. ولی بیمارانی که به‌صورت سرپائی مراجعه و دوره‌ای درمان می‌کنند بایستی مدارک خود (آزمایش‌ها، تصویربرداری و عکس‌ها) را همراه داشته باشند و در نگهداری آن بکوشند.

6.     در صورت ناتوان بودن بیمار حداقل یک همراه هوشیار همراه بیمار باشد.

7.     هنگام بستری بیماران زیر ۱۸ سال حضور ولی یا کفیل قانونی برای اخذ رضایت ضروری است.

آیا بخش‌های پاراکلینیکی بیمارستان پذیرش آزاد دارند؟

اقدامات تصویربرداری شامل  سونوگرافی، oct ، GDX ، ERG ، EOG ، VEP ، ابرومتری  و توپوگرافی ، پاکی متری ، اسپیکولار میکروسکوپی ، پریمتری بیمارستان علاوه بر مراجعین بیمارستان، پذیرش آزاد هم دارند. مراجعین با نسخ پزشکان خارج از بیمارستان ،  ابتدا  تایید دستور توسط پرستار درمانگاه  انجام شده و  برای ثبت اطلاعات و دریافت قبض به صندوق و پذیرش درمانگاه فوق تخصصی  مراجعه نموده سپس مدارک را به پرستار درمانگاه تحویل میدهند و اقدامات لازم انجام می شود..

بیماران بخش‌های آنژیوگرافی چشم‌ و لیزر ذرمانی بیمارستان در حال حاضر منحصراً به بیماران مراجعه‌کننده به اساتید  شاغل در این بیمارستان ارائه خدمت می‌کنند.

بیمارانی که سال‌های قبل  تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته اند و اکنون در همان چشم دچار مشکل شده اند باید نوبت درمانگاه عمومی بگیرند و دوباره مورد معاینه قرار گیرند

برای پذیرش بستری چه شرایط و مدارکی لازم است؟

بیمار کاندید عمل جراحی پس از تعیین تاریخ جراحی توسط پزشک معالج به پذیرش ارجاع می شود . نوبت عمل وی رزرو می‌شود. سپس در روز مقرر جهت عمل جراحی مراجعه می‌کندو اقدامات لازم قبل از عمل شامل آزمایشات و نوار قلب انجام شده و در بخش بستری می گردند.
هنگام بستری بیماران زیر ۱۸ سال حضور ولی یا کفیل قانونی برای اخذ رضایت ضروری است.

لیست اقداماتاتی که در بیمارستان انجام می گردند عبارتند از :

 ویزیت بیماران:  در  اورژانس ،درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی( رتین ، قرنیه ، گلوکوم ، یوئیت ، استرابیسم)

کلیه اعمال جراحی چشم شامل :

اعمال جراحی کاتاراکت( آب مروارید ) – اعمال جراحی قرنیه و پیوند قرنیه – اعمال جراحی اوربیت و استرابیسم - اعمال جراحی شبکیه،

اعمال جراحی گلوکوم ( آب سیاه)و .....

اعمال جراحی سر پایی : تزریق آواستین ، شالازیون ، ناخنک ، عمل های پلک و .....

لیزر درمانی

خدمات تصویر برداری :( پریمتری ، سونوگرافی ، بیومتری ، پاکی متری ، توپوگرافی ، اسپیکولار میکروسکوپی ،

فتواسلیت   ، آنژیوگرافی ، oct ، GDX ،VEP ، ERG ، EOG )